• دانلود فیلم لاتاری
  • دانلود مسابقه 13 شمالی قسمت 4 چهارم
  • دانلود فیلم رفتن
  • دانلود فیلم مصادره
  • دانلود فیلم لونه زنبور
  • جدیدترین فیلم های ایرانی(دانلود قانونی)
  • گيفت كارت مسابقه 13 شمالی لاتاری لونه زنبور مصادره
        
    گلامورا

    دانلود فیلم ایرانی تابستان داغ

    دانلود فیلم تابستان داغ با کیفیت عالی

    دانلود فیلم تابستان داغ

    tgp-dl

    پشتیبانی خرید تلگرام: @Shop_Upera_Bot

    رمز فایل:

    LOTUSHKFBZTNVURDXECGY

    ✅ به دستور کمیته مصادیق مجرمانه تمامی لینک های دانلود رایگان از سطح اینترنت حذف شده اند

    ✅ این نسخه ها بالاترین کیفیت ارائه شده و FULL HD هستند.

    ✅ هر یک از فایل ها بر روی سرورهای داخل و خارج از ایران و با بالاترین سرعت اینترنت شما در دسترستان قرار خواهد گرفت.

    ✅ این فایل ها توسط شرکت پخش کننده فیلم، آپلود و در اختیار شما قرار گرفته اند و تمامی مبالغ پرداختی مستقیما به حساب تولید کننده واریز می گردد.

    ✅ بر طبق اعلام تولید کنندگان آثار شبکه نمایش خانگی هر فایل دانلود شده برای استفاده توسط یک خانواده در نظر گرفته شده است لذا حتی المقدور از انتشار فایل خریداری شده برای سایرین خودداری نمایید.

    ✅ در صورتی که این فیلم را از سایت های غیر رسمی دانلود و مشاهده نموده اید کافیست برای رفع دین یکی از نسخه های دانلودی رسمی این فیلم را خریداری نمایید.

    📞چنانچه نیاز به راهنمایی دارید، تیم پشتیبانی در خدمت شماست. شماره پشتیبانی (ساعات اداری): ۰۲۱۷۷۷۲۹۵۵۷ , پشتیبانی تلگرام: @Shop_Upera_Bot

    نقد و بررسی فیلم تابستان داغ

    یاسمن خلیلی فرد

      فیلم شروع خوبی دارد. کاراکترها و موقعیت هر یک از آنها در فیلمنامه به مرور معرفی می شوند و نشانه گذاری های ظریف و ریز به مرور انجام می پذیرند تا بعدتر به کار آیند. داستان پررمق پیش می رود و نقاط عطف و بحران آن در جای درستی از فیلمنامه قرار دارند که همه ی اینها نشان از دقت و تسلط فیلمنامه نویس به کارش دارد. اما مضمون فیلم، "دروغ"، "پنهان کاری" و تا حدودی "بی خیالی" است؛ سه عنصر رایجی که به تنهایی قادر به تزلزل بنیان خانواده در دنیای مدرن امروزی اند و دقیقاً کارکرد خود را هم در فیلم عملی می سازند: زن پزشکی (مینا ساداتی) که دوست دارد در دنیای مدرن، مانند هر زن مدرن دیگری، در جامعه نقش موثر و پررنگی داشته باشد و همسرش (علی مصفا) که خود نیز یک پزشک است، بنا بر دلایلی که مهمترین آنها فرزند خردسالشان است، مخالف فعالیت اوست. واکنش زن نسبت به برخورد همسرش رفتارهایی توأم با پنهان کاری ست که در نهایت به یک فاجعه منتهی می شود (به دلیل خطر لوث شدن از توضیح بیشتر صرف نظر می کنم). "تابستان داغ"، به مانند فیلم های اصغر فرهادی، در پی دستیابی به فرم مطلوب و ایده آلش، به مسائل و مفاهیم انسانی پشت پا نمی زند بله به نظر می رسد محتوا در آن اساسی ترین رکن است و فرم در درجه اهمیت پایین تری نسبت به محتوا قرار می گیرد. «تابستان داغ»، هرگز به بیراهه نمی رود؛ از کشش نمی افتد و ریتم خود را تا پایان حفظ می کند اما به باور من آنچه باعث می شود تا حدودی از قدرت تأثیرگذاری اش کاسته شود ایجاد گره های تو در تویی ست که گره گشایی شان تا حد زیادی ساده انگارانه انجام می پذیرد. فرهاد (صابر ابر)، برای درگیر نشدن خود و خانواده اش در جریان مرگ پسربچه، کنشی انجام می دهد که چند سکانس بعدترش به راحتی توسط نسرین (پریناز ایزدیار) لو می رود و به نظر می رسد لو رفتن آن نیز چیزی را درست نمی کند. نحوه ی مواجهه ی دکتر با واقعیت گرچه نشان از تلاش او برای بازگرداندن همسرش به زندگی و فراموش کردن تلخی های گذشته دارد، اما به نظر می رسد برخوردی سطحی ست و واکنشی بسیار خنثی با فاجعه ای که فیلمنامه نویس تقلای بسیاری برای پیچیده بودنش کرده است. به بیانی دیگر، گره ای بسیار سفت و پیچیده، به ساده ترین شکل ممکن گشوده می شود و همین مسئله باعث می شود مخاطبی که سکانس های نفس گیر میانه ی فیلم را در انتظار تماشای پایانی خاص پشت سرگذاشته چندان راضی نشود. در سال های اخیر، تب و تاب ساخت فیلم هایی به سبک و سیاق اصغر فرهادی بسیار بالا گرفته است. بارها اذعان داشته ام که از نظر من این اتفاق، نه تنها بد نیست بلکه اتفاق خوبی هم هست. همواره فیلمسازان و فیلمنامه نویسان مؤلفی در دنیا وجود داشته اند که بسیاری دیگر از فیلمسازان و فیلمنامه نویسان را تحت تأثیر کار خود قرار داده اند و آن ها کار خود را در پیروی از این فیلمسازان مولف انجام داده اند. اگر این دنباله روی ها، درجات مختلفی از خلاقیت را نیز با خود حمل کند آنگاه نمی توان برچسب تقلیدی بودن روی این دسته از فیلم ها زد و این فیلم ها تأثیر خود را بر مخاطب می گذارند. مثلاً، فیلم «سعادت آباد» (مازیار میری)، اندکی بعد از «درباره الی» ساخته شد. فیلم، مشخصاً تحت تأثیر سینمای فرهادی بود و این شباهت چه در فرم و چه در محتوا و چه در طرح روابط شخصیت های اثر با یکدیگر قابل مشاهده بود بنابراین توانست مخاطب خود را راضی نگاه دارد؛ در مقابل فیلم های بسیار دیگری مثل «عادت نمی کنیم» نیز ساخته شدند که بدون بهره گیری از المان های خلاقانه و بکارگیری نوآوری به تکرار الگوهای ثابت سینمای فرهادی پرداختند که نتیجه چندان موفقیت آمیز نبود و نتوانست مخاطب را راضی کند. «تابستان داغ» خوشبختانه در گروه اول قرار می گیرد. فیلم با این که تأثیراتی از سینمای فرهادی را خصوصاً در دیالوگ نویسی و نوع روابط شخصیت ها با یکدیگر حمل می کند اما ویژگی های اختصاصی خود را هم دارد و نمی توان به آن انگ تقلیدی بودن را چسباند. فیلم به لحاظ اجرا ساختاری شسته رفته دارد. همان طور که گفتم در فیلمنامه کدهایی لحاظ شده اند تا بستر درام را برای وقوع حوادث بعدی مهیا کنند؛ مثلاً اشاره ی مکرر نسرین به پشت بام و تأکید او به دختر که به آن جا نرود و آنجا خطرناک است و … که در نهایت "پشت بام" بستر وقوع بحران را فراهم می آورد. اما در عین حال پیش از وقوع این رویداد با توجه به وقایع ماقبل آن، یعنی ترک خانه توسط مادر، شکسته شدن ظرف، تصمیم کودکانه دختر برای شستن خرابی ها و پهن کردن آن بر پشت بام اطمینانی صد در صد به مخاطب می دهد که حادثه ای در راه است که قرار است پشت بام در آن نقش داشته باشد و احتمالاً این حادثه به پسربچه مربوط خواهد بود زیرا امانت است! این اتفاق یعنی «قابل پیش بینی بودن»، در فیلم های اصغر فرهادی کمتر اتفاق می افتد؛ مثلاً در "درباره ی الی"، فیلمساز با هوشمندی تمام کاری می کند که مخاطب تا دقایقی الی و ناپدید شدنش را از یاد ببرد و درگیر بچه ها و بازگشت سپیده و … شود و وقتی سپیده می پرسد الی کجاست؟ تازه این پرسش برای ما هم پیش می آید که واقعاً الی کجاست؟ … این ها از همان ریزه کاریهاییست که اصولاً در کارهای خود فرهادی رعایت می شود اما کارگردانانی که پا در مسیر او می گذارند عموماً نمی توانند گذر موفقیت آمیزی از آن داشته باشند. «تابستان داغ» فیلمی رابطه محور است؛ بدین معنا که روابط میان شخصیت ها نقش اساسی و مهمی در پیشبرد آن دارد. در میان تمامی اتفاقات تلخی که هر دو خانواده را درگیر می کند در نهایت صلحی نسبی میان زن و شوهرها به وجود می آید که عامل آن همان رویداد تلخ است. درواقع پس از فاجعه ای که هر دو خانواده را درگیر می کند آن ها خواسته یا ناخواسته روابط مسالمت آمیزی را با هم پیش می گیرند که در رابطه با زوج پزشک دلیل احتمالی آن زایش و تولد دوباره است (بارداری زن) که روزنه ی امیدیست برای آن ها و در رابطه با زوج فرودست، احتمال آن بحران بزرگیست که خانواده را تهدید می کند و همان طور که خود مرد هم می گوید احساس عذاب وجدانش از نبودنش در زمانی که باید می بوده و از خانواده اش حمایت مالی و عاطفی می کرده است. بازی های «تابستان داغ» خیلی خوب اند و مهم تر آن که هیچ یک از این بازیگران نقشی مشابه نقش اش در فیلم را پیش تر بازی نکرده است. پریناز ایزدیار برای اولین بار نقش یک مادر را ایفا می کند و به درستی در نقش خود جا افتاده است. او در سال های اخیر نشان داده که می تواند یکی از بهترین بازیگران زن سینمای ایران باشد و نقش زنانی در قشرها، طبقات و با درونیات مختلف را به شکلی باورپذیر ایفا نماید. صابر ابر نیز در شمایلی متفاوت بازی متفاوتی را ارائه می دهد. کاراکتر فرهاد، کاراکتر پیچیده ایست زیرا، ابر باید تحول او را از انسانی بی خیال و بی دست و پا به یک پدر مسئولیت شناس نشان دهد. به بیانی دیگر، فرهاد در جریان این اتفاق، نهایتاً خودش را به همسرش ثابت می کند. بازی علی مصفا خوب است و درونگرایی پزشک را در عین خشمش نسبت به همسر و اتفاقاتی که رخ داده به زیبایی نشان می دهد. حضور و اهمیت نقش "کودک" در فیلم کاملاً مشهود است و مانند فیلم های فرهادی که همواره "کودک" در آن نقشی کاربردی و پیش برنده دارد این جا هم "کودکان" پررنگ اند و درواقع بحران های فیلم براساس حضور آن ها شکل می گیرد. از این منظر فیلم تا حدودی مرا به یاد فیلم "شکاف" هم انداخت که در آن مسئله ای که برای "کودک" اتفاق می افتد بر روابط بزرگترها با یکدیگر و دیگر رویدادهای داستان تأثیر می گذارد. به واسطه ی پررنگ بودن نقش و اهمیت جایگاه کودک در فیلم، بازی های خوبی را نیز از بازیگران خردسال کار شاهد هستیم. بازی هایی بسیار رئال و باورپذیر که نشان از توانایی فیلمساز در هدایت و بازی گرفتن از آن ها داشته است. در زمان اکران عمومی فیلم، قطعاً مفصل تر آن را تحلیل خواهم کرد اما تا این جای کار هم به باورم، «تابستان داغ» یکی از فیلم های موفق جشنواره بود که خواهد توانست در شاخه های بسیاری خصوصاً کارگردانی و بازیگری نامزد دریافت جایزه شود.

     

     

    محسن شهمیرزادی

    شخصیت نسرین (پری‌ناز ایزدیار) علی‌رغم آن‌که می‌داند قبول مسئولیت پسر بچه (پرهام) خلاف مقررات مهد کودک‌هاست اما بیش از هر چیز به خاطر وضع رو به اضمحلال خانواده کودک می‌پذیرد تا از پرهام نگه‌داری کند، همچنین شاید بدین وسیله بتواند در موقعیت معیشتی خانواده خود نیز تغییری پدید آورد. در حقیقت نسرین دست به عملی کاملاً انسانی و در عین حال غیرقانونی می‌زند و همین وجهه کنایی و متناقض‌نما، اولین نکته جذاب فیلم‌نامه در پرورش داستان است. سیر رویداد‌ها و حوادث در کنار کنش شخصیت‌ها به شکلی منطقی جلو می‌رود و در دقیقه چهل و هشتم نیز گره اصلی حادث می‌شود که البته شاید کمی دیر به نظر برسد اما با توجه به روند استاندارد معرفی و پردازش شخصیت‌های متعدد فیلم که در حکم مقدمه‌چینی درام عمل می‌کند، این مسئله قابل قبول می‌نماید. فیلم تا این‌جا با یک الگوی ریتمیک معقول جلو رفته و در این میان هم عواملی مانند فیلم‌برداری هومن بهمنش سبب می‌شود تا بیننده احساس خستگی نکند و به لحاظ بصری تجربه‌ای لذت‌بخش از هارمونی رنگ‌ها در قاب‌های متوازنِ فیلم داشته باشد. بعد از گره ‌افکنی میخکوب‌کننده فیلم، طبق انتظار تنش به اوج خود رسیده و التهاب وجود مخاطب را فرا می‌گیرد. اما صد حیف و صد عجب که فیلم از این جا به بعد در سراشیبی می‌افتد و انگار دیگر هیچ چیز برای گره‌گشایی و پایان‌بندی در چنته ندارد. در حالی‌که بیننده منتظر است تا ببیند این فاجعه هولناک چه طور زندگی این دو خانواده را به معنای واقعی کلمه «دگر گون» می‌سازد، فیلم تقریباً از هرگونه ایده یا اتفاق جذابی تهی است، داستان نیمه کاره رها شده و مخاطب با انتظاراتی پاسخ داده نشده و اعصابی مغشوش سالن سینما را ترک می‌کند. بعلاوه به لحاظ نقد محتوایی قابل توجه است که مسیر روایی فیلم بیش از هر کس، شخصیت مادر پرهام (مینا ساداتی) را مقصر مرگ کودک می‌داند. از دیالوگ‌ها گرفته تا میزان‌سن‌های فیلم به وضوح مؤید این رویکرد هستند. در واقع مادری که درست یا غلط «تلاش» می‌کند مستقل باشد و زندگی‌اش را فقط به خانه‌داری نگذراند، خاطی‌ترین و آنتی ‌پاتیک‌ترین فرد داستان است و از آن طرف هم شخصیت مرد (علی مصفا) فردی عاقل‌تر‌، موجه‌تر و حق به جانب بازنمایی می‌شود. از این منظر می‌توان گفت «تابستان داغ» به بازتولید ایدئولوژی پدرسالارانه پرداخته و در قبال بازنمایی شخصیت زن مدرن امروزی که هم خواهان استقلال است و هم خانواده دوست – و نه شرور! – دارای نگرشی منفی است. 

     

     

    افشین علیار

    تابستان داغ اولین اثر سینمایی ابراهیم ایرج زاد به چند دلیل فیلم موفقی ست که توانسته در قالب یک قصه ی ملودرام موقعیت آفرینی کند موقعیت هایی که در بافت قصه جا گرفته است، از آنجایی که قصه مولفه اصلی در ساختار یک فیلم محسوب می شود، تابستان داغ با توانایی خاصی از این مولفه بهره گیری کرده است به طوری که ایرج زاد در قدمِ اول فیلمسازی اش با یک داستان منسجم به سینما آمده، ایرج زاد با ترکیب و چیدمان رخداد ها در کنار هم کوشیده تا یک فیلم درگیرکننده خلق کند؛ تابستان داغ به جهت خط روایی و اصول ساختاری به یک اثر خاص تبدیل شده اثری که اگر ایرج زاد در به تصویر درآوردن آن کوتاهی می کرد این فیلم یک اثر سیاه بی سروشکل می شد اما المان های ساختاری در فیلمنامه کشش لازم را برای داستان گویی دارد و به هیچ وجه این اثر به سیاهی نمی رسد شاید تابستان داغ به لحاظ داستان و بحران هایش تلخ به نظر برسد اما به سیاهی مطلق نمی رسد ، تابستان داغ با سبک و سیاقی که در پیش می گیرد توانسته یک فیلم داستان گو باشد. 

     

    شاید بعد از دیدن تابستان داغ فکر کنید که این اثر به فیلم های اصغر فرهادی شباهت دارد چرا که استفاده از چند مولفه ی سینمای فرهادی در این فیلم دیده می شود اما این ضعف محسوب نمی شود چرا که این مولفه ها از جامعه نشات می گیرد و نمی شود این المان های ساختاری را مختص اصغرفرهادی دانست . اتفاق، ایجاد بحران(گره افکنی) ، تعلیق، پنهان کاری ، دروغ(گره گشایی) به طور مطلق برای سینمای فرهادی نیستند زیرا که از این عناصر می شود بهره گیری های دیگری هم کرد فیلم هایی بودند که خط روایی شان با این عناصر شکل گرفته و اساسا قصد شان تقلید از سینمای فرهادی بوده اما تابستان داغ در بستر یک داستان ملودراماتیک به بحرانی می پردازد که ابعاد مختصاتی آن به شدت اجتماعی ست و نمی شود آن را با فیلم های فرهادی قیاس کرد ایرج زاد با استفاده از طرح یک بحران به پیچیدگی های اجتماعی آن رسیده و اساسا داستان موقعیت زندگی دو خانواده را به طور موازی روایت می کند، اما ایرج زاد در روایت داستانش خط کشی اجتماعی اعمال نکرده است زیرا که قصد آن نشان دادن یک بحران اجتماعی و پیچیدگی های آن بوده فیلمساز با هوشمندی توانسته نگرش روشنفکرانه ی طبقاتی را از فیلم حذف کند ، همین نگرش باعث منطقی بودن اتفاقات و رخدادهای بهم پیوسته شده است و فیلمساز سعی کرده بیطرف باشد و در نشان دادن زندگی ایمان و سارا، فرهاد و نسرین مساوات را رعایت می کند، به خرده اتفاقات نمی پردازد، به داستان شاخه و برگ اضافه نمی کند تمامی عناصر در شکل گیری فیلم در یک هدف مشخص به جلو می روند به همین دلیل است که تماشاگر با فیلم همذات پندار می شود. ایرج زاد علاقه ی تماشاگر را درک کرده و به همین دلیل در داستان پردازی و شکل گیری آن تمرکز لازم را لحاظ کرده است ، تابستان داغ با یک هدف مشخص جلو می رود و با یک رویکرد انسانی اوج می گیرد اما استفاده درست از عنصر غافلگیری باعث ارتباط بیشتر میان تماشاگر با جهان اثر می شود ، غافلگیری و اتفاق از پیش تعیین نشده باعث حرکت چرخه ی درام می شود اما فیلم از مسیر و هدف اصلی اش خارج نمی شود چرا که اساس و پایه ی ساختاری تابستان داغ با اتفاق گره خورده است و این گره افکنی با اصول ساختاری اثر منطبق است، این غافلگیری که در تابستان داغ با آن مواجه می شویم غیر قابل حدس می باشد  از آنجایی که مخاطب در فیلم های این چنینی دنبال یک اتفاق و اوج است اما این غافلگیری و ایجاد اتفاق را نمی شود پیش بینی کرد، سقوط پرهام در راستای یک جهش و اتفاق صورت می گیرد و از آن سکانس به بعد فیلم در قالب خودش جا می گیرد و فیلمساز بعد از اصول ساختاری و معرفی جهان فیلم و شخصیت هایش به غافلگیری و بحران های بعد از آن می پردازد که مهم ترین بخش فیلم است. ایرج زاد برای ایجاد این حادثه و اتقاقات بعدی اش بیش از حد زمینه چینی نمی کند جز همان اصول اولیه و ساختاری جهان فیلم؛ فیلمساز این اتفاق را با چیدمان منطقی ایجاد می کند سارا، پرهام را به خانه ی نسرین می برد اما به دلیل باز بودن شیر آب حمام فکر می کند نسرین در خانه حضور دارد پس پرهام را به هانیه تحویل می دهد و می رود، کمی به عقب تر برویم نسرین پول موتور را به برادرش نمی دهد به دلیل خطر ناک بودن این وسیله ی نقلیه اما ناصر موتور را می خرد و درست همان شب تصادف می کند و نسرین مجبور می شود هانیه را در خانه تنها بگذارد و به بیمارستان برود ، ترس هانیه از مهری خانم شکستن کاسه سوپ و شستن روفرشی در حمام و صدای آب بستر مناسبی در ایجاد یک اتفاق است که منطقی به نظر می رسد، نگاه ایرج زاد به این بحران انسانی ست ، نسرین برای درآمد بیشتر قبول می کند تا از پرهام مواظبت کند اما بعد از اتفاق نسرین تصمیم می گیرد تا حقیقت را به پدر و مادر پرهام بگوید فرهاد نمی خواهد نسرین حقیقت را بگوید زیرا برای آینده ی هانیه نگران است، دختر شش ساله یی که نمی تواند این حادثه را درک کند و در بهت و ناباوری در سکوت به سر می برد؛ ایرج زاد پایان بندی فیلمش را درست انتخاب می کند پایانی که بسته می شود حقیقتی که توسط نسرین گفته می شود ، پایان تابستان داغ به هیچ وجه تلخ نمی باشد سارا باردار است، بارداری سارا نمادی از امید است به همین دلیل ایمان از شکایت کردن صرف نظر می کند و آن کاغذ را در باد رها می کند ، نسرین و فرهاد و ناصر برای همیشه از آن خانه می روند که هانیه دچار کابوس و روان پریشی نشود. ایرج زاد به درستی گره گشایی اخلاقی می کند فارغ از آن که بخواهد به تماشاگر درس اخلاق بدهد.

    اما تابستان داغ فارغ از موضوعات مختلف و پیچیدگی ها ی خاص به هدف نهایی اش رسیده است ، فیلمی که می خواهد در زمان محدود قصه سرایی کند ، قصه یی با یک بستر مشخص با پرداخت سینمایی ، آنچه که از کاغذ به تصویر رسیده است توانسته با فرم خاص به یک اثر سینمایی تبدیل شود که مسلما فراتر از یک فیلم اولی ست. زمانی که یک فیلمنامه استاندارد همراه با چفت و بست های دراماتیک خلق شود فرم هم می تواند به جذابیت اثر کمک کند.   

    در تابستان داغ فرم از محتوا درآمده و این ویژگی یک فیلم موفق است، وقتی انسجام و منطق در فیلمنامه رعایت شود، فرم هم کمک بسزایی به محتوای اثر می کند، فیلمبرداری هومن بهمنش از نکات مهم این فیلم محسوب می شود رنگ و لعاب قاب ها، کادر های متوازن همراه با حرکت نرم و آهسته دوربین که فضای اثر را تا حدودی وهم آلود کرده است، حرکت دوربین در بعضی از نماها مثل تنها نشستن پرهام در آشپزخانه ی بیمارستان، حضور هانیه و پرهام در شب روی پشت بام، سکانس دعوای ایمان و سارا و خیره شدن سارا به هانیه؛  قاب های خیره کننده یی پدید آمده که با وهمی عجیب منطبق شده است، این میزانسن ها طوری ترسیم شده است که حتی در روز هم وقتی نسرین جنازه ی پرهام را می بیند به تماشاگر شوک وارد می شود قبل تر از آن حتی در سکانس سقوط پرهام هم این شوک وجود دارد؛ مطمئنا میزانسن های ایرج راد با دکوپاژ به مرحله ی فیلمبرداری رسیده است وقتی فیلمبردار میزانسن و قالب فیلمنامه را درک کند می تواند با قاب ها و حرکات ظریف دوربین فضاسازی کند یا موقعیت ها را طوری به تصویر درآورد که تماشاگر با تک تک نماها همراه باشد؛ موسیقی در نماها تاثیر بسزایی دارد شاید اصلا صدای موسیقی در بعضی از سکانس ها شنیده نشود اما این ملودی ها در نماها تاثیر بسزایی دارد حامد ثابت توانسته در این اثر طوری از موسیقی استفاده کند که انگار این ملودی ها هنگام نگارش فیلمنامه در گوش فیلمنامه نویس نواخته شده ، اتصال نماها ربط منطقی اثر را باور پذیر کرده، تدوین به فیلم ریتم داده و به سکانس ها منطق بخشیده است ، انتخاب بازیگر یکی دیگر از آن دلیل های مهم تابستان داغ است ، پریناز ایزدیار جدا از نقش های قبلی اش در شخصیت نسرین به درستی ایفای نقش می کند، او به دلیل جایگاه اجتماعی اش با سمیه ی ابدویک روز در تابستان داغ رویه ی دیگری را پیش می گیرد این بار یک مادر است و با شوهرش مشکل دارد یک انسان است که احساس مسئوولیت می کند صابر ابر یا علی مصفا چنانچه قالب نقش را پذیرفته اند و توانسته اند به درستی ایفای نقش کنند اما در بعضی از مواقع لحن بازی شان تکرارِ نقش های گذشته شان می شود که البته این ضعف محسوب نمی شود، چارچوب فیلمنامه به قدری قوی متقاعد کننده است که مصفا و ابر توانسته اند به درک شخصیت برسند.

    ابراهیم ایرج زاد فیلمساز خوش ذوق در اولین فیلم سینمایی اش راه درستی را انتخاب کرده او درک کرده که با قصه سرایی منطقی می شود فیلمنامه یی خلق کرد که تماشاگر را درگیر کند او بی دلیل ابعاد فیلمنامه اش را گسترش نمی دهد به همین دلیل تابستان داغ با پرداخت و پردازش صحیح با چارچوب های ساختاری محکم بی ادعا با فرم قابل توجهش برای تماشاگرش جذابیت دارد، ایرج زاد با یک فیلمنامه استاندارد به کارگردانی انسجام یافته رسیده، میزانسن های دقیق و بی نقص فرم را از دل محتوا بیرون کشیده است ایرج زاد در ساخت اولین فیلم سینمایی اش دچار ذوق زدگی بیهوده نشده و سعی کرده به آن هدف نهایی برسد که رسیده است ، تابستان داغ فیلم خوش ساخت و داستان درگیر کننده یی دارد که تماشاگر از دیدن آن لذت می برد . تابستان داغ به معنای واقعی فیلم سینماست، این فیلم را باید در سینما دید زیرا که ابعاد و اندازه ی قاب ها با محتوا منطبق شده است از همین جهت دیدن این فیلم در تاریکی سالن سینما لذت برانگیزتراست.

    جوایز و افتخارات فیلم تابستان داغ

    مینا ساداتی، برای این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره بین المللی فیلم پکن کسب کند.

    فیلم تابستان داغ با نامزدی در ۱۳ رشته، حائز رکورد بیشترین تعداد نامزدی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد و از میان ۱۳ رشته برنده دو رشته بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین گردید

    بهترین فیلم جواد نوروزبیگی نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین فیلمنامه پیام کرمی نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین بازیگر نقش اول مرد علی مصفا نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین بازیگر نقش اول زن پریناز ایزدیار نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین بازیگر مکمل زن مینا ساداتی نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین فیلمبرداری هومن بهمنش برنده سیمرغ بلورین

    بهترین تدوین سهراب خسروی برنده سیمرغ بلورین

    بهترین موسیقی متن حامد ثابت نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین صداگذاری امیرحسین قاسمی نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین صدابرداری داریوش صادقپور و محمود کاشانی نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین طراحی لباس نازنین خزاعی نامزدشده سیمرغ بلورین

    بهترین طراحی صحنه کیوان مقدم نامزدشده سیمرغ بلورین

    درباره کارگردان فیلم تابستان داغ

    ابراهیم ایرج زاد متولد ۲۸/تیر/ ۱۳۶۰ در شهر مشهد مقدس. دارای دیپلم کارگردانی سینما از هنرستان سوره مشهد می باشد که به موازات دوره دیپلم موفق به گذراندن دوره یک ساله کارگردانی فیلم در انجمن سینمای جوانان مشهد انتخاب گردید. در سال ۱۳۸۰ به دانشگاه سوره اصفهان راه یافت و در سال ۱۳۸۵ از رشته «کارگردانی سینما» در مقطع کارشناسی فارغ­ التحصیل شد. همچنین، او از سال ۱۳۸۶ عضو پیوسته «انجمن فیلم کوتاه خانه سینما» و از سال ۱۳۸۹ به شکل رسمی عضو «آکادمی داوران» انجمن فیلم کوتاه خانه سینما شد.

    تیک فیلم
  • تمامی فایل های سایت تیک فیلم در سرور های قدرتمند ایران میزبانی می شوند
  • جهت ارتقا کیفیت سایت و همچنین استفاده سایر کاربران، لطفا حتما نظرتان درباره فیلم را در بخش نظرات مطرح کنید
  • برای دانلود با سرعت بالا، قابلیت ایست و چندین امکانات دیگر، از نرم افزار IDM در ویندوز و ADM در موبایل استفاده کنید.
  • برای پخش نسخه x265 حتما از آخرین ورژن Pot Player (در ویندوز) و آخرین ورژن MX Player (در موبایل) استفاده کنید.
  • راهنمای کیفیت فیلم ها
  • درخواست فیلم و سریال
  • به این پست امتیاز دهید.
    دانلود فیلم تابستان داغ
    4.17 از 6 رای
    1. سیما جعفریان گفت:

      سلام
      خدا قوت
      قبل از آغاز پخش خانگی فیلم “تابستان داغ” اقدام به پیش خرید فایل مربوطه کردم.اما با دریافت پسورد موفق به باز کردن فایل فشرده دانلود شده، نشدم. لطفا راهنماییم کنید.
      سپاسگزارم

    ارسال نظر